Tuesday, September 25, 2007

多事之秋

如果在国外,现在应该是秋末冬初了。

有四季的地方比较浪漫,回忆会紧系着春夏秋冬。无论快乐悲伤,都有被期待的季节要来临。若忘了,天暖天凉会提醒你。

回家一趟,那么多事。第一次发觉对母爱的感应能力异常迟钝。简直就是非常差。心里感受的和脑海里想的完全是两回事。知道应该做什么,如何做,而且异常清醒,却没有一丁点所谓的油然而生。就是纯粹地奉行着道德课本上的为孝之道。内疚也是因为过意不去,绝不是发自内心。

很想把这种无头烂账算在我爸头上。要怪他削弱我对家里所该有的一切感受,其实容易又方便极了。只是这种念头不太称我的形象,骄傲的骨头不可能承认这冤大头。

去找以前的一个老师,非常尊敬的一个老师。谈话中发觉原来自己有很多故事,从来都没有被触摸。想想有点感伤,又有点骄傲。唯一欣慰的是,我从来没有让老师失望过。我一直都被期待着,而从来都没有辜负她们。或许,那是我会尊敬的原因。毕竟以前有个老师叫我去卖炒粉,我听不出激将的味道,完全就是羞辱。再不,就是从来没教过我的副校长当着我面前降格负责老师发下来的预估成绩。那口气,早在十年前我就学会吞下了。

工作没精打采,非常讨厌。不知道几时才能心无牵挂地放假。新来的学生非常爱笑,看着他们那样,我心里在想,上次我想他们那样开怀大笑是几时。心情有点烦躁,好象都有一段时间了。有上有下,整体普遍偏低,象股市有大熊的日子。

如果在国外,现在应该是秋末冬初。如果是个多事之秋,恐怕寒冬就要来了吧。

没关系。如果在国外,总会有四季。而春天还是会到的。

今天chenmei生日,还是中秋节。

生日快乐。

中秋节快乐。

2 comments:

Anonymous said...

my life also similar to yours...up and down...I hope it will end soon. As what EJ always says, "it's how you condition yourself!" I personally think that's a great line. Sometimes, it's really how we look at things or incidents around us....I must be energetic! I know I can! WSJ, you must do it!!!! hahaha....

I forgot about CM's birthday...send my reagrds to her and wish her a really belated birthday. Hopes everything is fine with you all...

Anonymous said...

me and CM are doing fine.

it was a rather tough period yet i don't want to pretend to be tough. i want to live a life at least honest to myself. and it will only make me stronger.

heh, we certainly missed those days you were here...that, like a home.

zc